Inloggen
Welkom Welkom op de site van de Dutch Field Marketing Association (DFMA). DFMA is de branchevereniging voor bedrijven die zich bewegen in de Nederlandse field marketing industrie. Op deze website leest u wat wij voor u kunnen betekenen.
Codes DFMA staat voor zelfregulering van de sector fieldmarketing. De bedrijven die in DFMA verenigd zijn hebben collectieve afspraken gemaakt op het gebied van o.a. kwaliteit, wetgeving en uniformiteit in offertes. Lees meer hierover onder ‘codes’.

DFMA Nieuwsbrief

Laat uw naam en email achter en ontvang de laatste nieuwtjes rondom DFMA en haar leden

Agenda

Review CPM Convention


120 internationale beslissingsnemers uit de distributie- en marketingwereld reageerden op de uitnodiging voor de derde CPM Convention in Frankfurts Westhafen Pier 1. Blue-chip-bedrijven zoals Google, Vodafone, Nike, Deutsche Post, alsmede deskundigen in E-commerce en Multichannel Capacity zoals Prof. Dr. Niklas Mahrdt van het MEDIA ECONOMICS- Instituut toonden aan het publiek de stand van zaken en trends op het gebied van online- en offline-verkoop.


Prof. Dr. Niklas Mahrdt analyseert al enige jaren de vormen van multichannel-marketing en – verkoop, in het bijzonder in de modebranche. Als hoogleraar voor marketing en e-commerce aan de Rheinische Fachhochschule wijst hij er steeds op dat de distributiekanalen elkaar kunnen versterken bij verstandig netwerken. Voor dit doel is een hybride strategie op zijn plaats, dus zodanig dat on- en offline POS op elkaar worden afgestemd. Mahrdt gaat er in zijn analyse van uit dat bij fashion ook in de toekomst POS het leeuwendeel van de omzet zal genereren; de rest via kanalen als mobile, televisie en internet. Bedrijven met dit soort producten doen er dus goed aan in mobiele activiteiten en een gedetailleerde online-ontwikkelingsstrategie te investeren. Welke hybride vormen er bestaan, maakte Mahrdt aan de hand van vele voorbeelden duidelijk, zoals e hij die ook uitgebreid beschrijft in zijn studie ‘ Erfolgsfaktoren von Fashion-Online-Shops’ (www.electronic-fashion.de).


Bij alle online en mobiele activiteiten is het van groot belang dat binnen de onderneming begrip bestaat voor de snelheid en bijzonderheden van deze kanalen. Ondertussen ligt niet alleen in het voor fashionproducenten en –handelaren zo belangrijke Facebook het brand-ownership bij de users. Hier moet, indien noodzakelijk, snel en empatisch gehandeld worden. En zo liet Mahrdt zien dat één van de zeven marketing-zonden bij Facebookgebruik een gebrekkig tijdsbudget voor het bijhouden van Facebook accounts is.


Een aantal andere sprekers presenteerden aan de convention-deelnemers ook hun best practice cases en insights op het gebied van multichannel marketing: Harald Lemke, van de afdeling e-commerce en e-justice bij de Deutsche Post; André Borusiak (zie foto midden), Managing Director Vodafone Enterprise Plenum; Ulrike Köhler (foto rechts), General Manager Nike running, Nike Deutschland; Jon Henry Pickup, Operations Director, Travelodge; Lars Lehne (foto links), Country Director Agency DACH; Danny Russel, Danny Russel Consulting.


De CPM-convention is een jaarlijks congres met aktuele thema’s voor senior-management-level verantwoordelijken op het gebied van marketing, distributie en inkoop.

Heeft u vragen

Bel mij terug

(0315) 641 151

Fax: (0315) 641 154

DFMA secretariaat | Postbus 324 | 7000 AH | Doetinchem